كراك چيست؟
كراك چيست؟
كراك ماده ي مخدر جديدي است كه بنا به مشخصاتي كه دارد به مراتب بدتر از ايدز بدتر از سرطان و غير قابل مقايسه با حتي هرويين شروع به نسل كشي بين جوانان كرده است. اگر جوانان و خانواده ها عمق اين فاجعه را سريعا در نيابند نسل جوان در معرض تهديدي جدي قرار دارد. خطري كه در كمتر از 2 سال جوانان را مثل برگ خزان به زمين خواهد انداخت .

1-
- كراك هروييني است كه تا حد امكان اشباع شده يعني يك گرم كراك از 10 تا 100 گرم هرويين ساخته شده ولي قيمت آن هم قيمت هرويين و در بعض مواقع به مراتب ارزان تر از هرويين است. اعتياد آن نسبت به هرويين بسيار شديد تر و فوري تر و ترك آن بسيار مشكل تر است .

2-
- كراك ماده ي مخدر جديد است يعني در واقع با نام جديد معرفي شده نوجوانان نمي دانند كه بد تر از هرويين است بنابر اين وحشتي كه از هروئين دارند و باعث مي شود كه به طرفش نروند از كراك ندارند. اكثرا خيال ميكنند كه كراك چيزي در حد قرص هاي روان گردان و اكستازي است. به همين دليل از مصرف آن وحشت ندارند و اين شروع و علت فاجعه است .

3-
- مصرف حتي يك بار كراك اعتياد آور است و اين تفاوت اساسي كراك با قرص هاي اكستازي است كه اگر چه در بلند مدت كشنده هستند اما اعتياد با قدرت بالا ندارند. تبليغات زيادي كه شبانه روزي عليه قرص هاي اكستازي شده باعث شده كه خطر كراك در سايه و پنهان باقي بماند.

4-
- كراك بر خلاف هروئين ترياك و حشيش و ... بدون بوست و مصرف آن بسيار ساده و بدون نياز به وسايل حجيم و صرف وقت است. حتي يك نوجوان مي تواند در حمام يا در توالت كراك استعمال كند. در ظرف كمتر از 1 الي 2 دقيقه چنانچه حتي بلافاصله شخص ديگري وارد حمام يا دستشويي بشود متوجه نخواهد شد. حتي در شرايطي كه همه در خواب هستند امكان مصرف آن زير پتو يا ملافه با يك فندك كوچك و دو عدد سنجاق وجود دارد .

5-
- كراك بسيار كوچك است. از نخود كوچكتر به اندازه ي يك عدس حتي يك دانه ماش را به نوك سنجاق مي چسبانند و همين اندازه مي تواند بارها با يك سنجاق داغ ديگر مورد استفاده قرار گيرد. بنابراين جاسازي آن بسيار ساده و خانواده ها به سادگي نمي توانند آن را كشف كنند. حتي چيزي شبيه دقيقا يك تكه كچ از ديوار كنده شده و به اندازه يك ماش توجه هيچ كس را جلب نمي كند .

كراك پودر كوكائين

 
6- - با وجود اينكه مواد اوليه كراك هرويين است بسيار ارزان تر از هرويين در اختيار نوجوانان قرار ميگيرد .

7-
-  معتادي كه 3ماه بعد از مصرف كراك تا 30 (سي) كيلو از وزن بدنش كم مي شود آيا بيش از 2 سال زنده مي ماند ؟

معتاد به كراك در پايان اولين سال اعتيادش حداقل كبد و طحالش را قطعا از دست خواهد داد. انسجام بافتهاي بدن سست شده و مثلا گوش فرد معتاد براحتي كنده مي شود. معتاد به كراك هرگز نمي تواند بيش از يك ماه زندگي عادي داشته باشد پس از يك ماه يا نشئه و در حال چرت زدن و يا خماري در حال درد كشيدن است .
آيا مرگي دردناكتر و مظلومانه تر از اين هم هست؟ مرگي كه در سايه بي اطلاعي مردم و جامعه اتفاق مي افتد . متاسفانه كراك در جوامع به سرعت در حال پيشروي و قرباني گرفتن است وچيزي نمانده تا به يك اپيدمي تبديل شود.
در پارتي ها و پيك نيك ها مراقب افراد ناشناس باشيد.وحتي در رستورانهاي ناشناس اين خطر وجود دارد كه خوراكي و نوشيدني شما را آلوده كنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط سجادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: